Masz ochotę poczytać coś mądrego w czasie wakacji? Mamy kilka propozycji dla tych, którzy nawet w hamaku i na leżaku są głodni wiedzy. Książki z dawką przydatnej wiedzy polecają specjaliści w zakresie komunikacji, HR, zarządzania i marketingu, w tym również nasi klienci.

Kasia Duda, Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju w PepsiCo jest zwolennikiem wykorzystania hamaka na reset, żeby wyczyścić sobie głowę.

Dla mnie urlop to moment lenistwa i zwolnienia, które potem, po wypoczynku, zwraca się w postaci zwiększonej kreatywności. Ostatnią rzeczą, która wzięłabym na hamak jest książka o samorozwoju, w hamaku poszerzam horyzonty sięgając po pozycje z zupełnie innej półki. Polecam książki Jurgena Thorwalda, w których opisuje rozwój medycyny (Stulecie chirurgów, Triumf chirurgów, Kruchy dom duszy, Ginekolodzy, Pacjenci) i kryminalistyki (Stulecie detektywów, Godzina detektywów). Pasjonujące historie pionierów swoich dziedzin, którym zawdzięczamy nie tylko niesamowity postęp w zakresie medycyny, ale także inne podejście do pacjenta i rozumienia złożoności świata, w którym żyjemy. Oprócz zachwytu nad ogromną zmianą, jaka dokonała się w obu dziedzinach, książki Thorwalda skłaniają także do refleksji nad ceną, którą zapłacili pacjenci i zwierzęta, przyczyniając się do rozwoju medycyny.

Katarzyna Fulek-Szajkowska, specjalista ds. komunikacji, Goodyear proponuje dwie lektury, zachęcając by czytać je od razu…
– „Zrób to od razu. Program osobistej efektywności”, autor Kerry Gleeson – to bardzo dobra książka na temat tego, jak pracować bardziej efektywnie i jak pozbyć się poczucia chaosu i trzymania kilku srok za ogon. Rady zawarte w tej książce są do zastosowania (nomen omen) od razu i działają od razu. Nie trzeba specjalnie się przystosowywać, czy zmieniać siebie na siłę. Efekty gwarantowane. Jestem przykładem
– „Na okruchach zarządzania”, autorzy Dariusz Milczarek i Michał Bukowski – wspaniała książka na temat zarządzania i sprzedaży. Świetnie opisuje najczęściej popełniane błędy oraz porażki menedżerski i tłumaczy na czym ów błąd polega. Lekki język, czasem humorystyczny sprawia, że można to przeczytać jednym tchem. Dzięki temu zobaczysz, jakie popełniasz błędy oraz jak to naprawić.

Agnieszka Krajnik, Koordynator ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa, Provident Polska podpowiada, że najwygodniej do plażowej torby wrzucić gazetę, a konkretnie jedną…

– Miesięcznik Personel Plus, bo w każdym numerze jest dużo ciekawych i praktycznych artykułów, nie tylko autorstwa naszych – Provident Polska – ekspertów. Z przyjemnością sięgam nie tylko do najnowszych numerów ale także tych starszych, bo zawarta w nich wiedza się nie starzeje. Warto do nich zaglądać, żeby spojrzeć z dystansu na najnowsze trendy, jakie rozwiązania utrzymały się, jakie były gwiazdą jednego sezonu. Personel Plus to pigułka wiedzy dla wszystkich osób zajmujących się tematyką HR i EB.

Monika Sońta, zajmująca się projektowaniem rozwoju organizacji, wykładowczyni na Studiach Employer Branding na Akademii Leona Koźmińskiego i autorka inicjatywy „M-Factor, o jakiej pracy marzy mama” przewrotnie zachęca do sięgnięcia po książkę, której jeszcze nie ma… Ale nie tylko po nią 🙂

– W oczekiwaniu na nową książkę braci Heath, która trafi do sprzedaży jesienią, warto przypomnieć sobie ich poprzednie książki, a szczególnie „Decisive. How to make better choices in life and work” (polski tytuł to „Decyduj!”). Model WRAP bardzo mi się sprawdził przy podejmowaniu kilku decyzji. Moja złota dewiza decyzyjności po przeczytaniu tej książki to: „Let’s multitrack”.

 

„Piękny styl” to lektura obowiązkowa dla tych, którzy przekładają biznesowe prezentacje na komunikaty do pracowników, czyli piszą zawodowo. W rzeczywistości VUCA Steven Pinker jest dla twórców firmowych komunikatów tym, kim Nassim Nicholas Taleb dla trenerów zarządzania. Książkę polecam każdemu, kto chce, aby jego maile wyróżniały się dbałością o styl i szyk zdania oraz komponowanie przekazu.

„The Science of Serendipity” Matta Kingdona opowiada o tym, jak stworzyć sobie szansę na pojawienie się innowacyjnych rozwiązań w dużych organizacjach. O innowacji w biznesie powiedziano już wiele. Autor podkreśla, że wymaga ona walki o elastyczność i umożliwienie pracownikom tworzenia, wymyślania poprzez dane im wystarczająco dużo przestrzeni do pracy w zgodzie z ich stylem życia.

– I jeszcze zachęcam do czytania mojego bloga zmianaperspektywy.pl gdzie coraz częściej pojawiają się wpisy na temat kreatywności i prowadzonych przeze mnie warsztatów metodą LEGO® SERIOUS PLAY®. Ponieważ innowacja zaczyna się od codziennych rozmów.

Czytajcie, rozmawiajcie i odpoczywajcie!