Magazyn dla pracowników firmy Knauf trafił w nasze ręce – a może należałoby powiedzieć, że to my weszliśmy do rodziny „Family&Work” – na początku tego roku. Za nami dwa numery i nagroda w branżowym konkursie Power of Content Marketing, w którym magazyn został nagrodzony Brązową Szpaltą Roku. To dla nas wielka radość i potwierdzenie, że praca z nowym klientem przynosi dobry efekt.

Konkurs Power of Content Marketing

Zdobycie nagrody w konkursie, w którym oceniano prace blisko 200 konkurentów, a jury składało się z ekspertów w zakresie komunikacji, marketingu, z fotografów i dziennikarzy jest sukcesem, z którego możemy być dumni. Obradom jury przewodniczył dr hab. Jacek Wasilewski, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego i wnikliwy obserwator rynku, więc tym bardziej cieszymy się, że magazyn „Family&Work” został pozytywnie oceniony.
Magazyn doceniono za „nieczęstą tego rodzaju inicjatywę w branży produkcyjnej i przyjazny ton komunikacji”. – Magazyn Knauf to przykład przejrzystej, czystej w swojej formie komunikacji skierowanej do pracowników. Jasny przekaz, dobre zdjęcia, dobrze skrojony produkt dopasowany do grupy docelowej – tak o naszym magazynie powiedział jeden z jurorów, Jacek Piotrowski, fotograf od lat związany z „Wysokimi Obcasami” i „Vivą”.
Uroczysta gala wręczania nagród odbyła się w Teatrze Sabat – nagrodę w imieniu redakcji odebrała Magdalena Nowak, Dyrektor Marketingu Knauf Sp. z o.o., która jest redaktor naczelną pisma.

A zaczęło się od tego, że magazyn „Family&Work” potrzebował odświeżenia – zarówno graficznego, jak i edytorskiego. Nad projektem rewitalizacji z przyjemnością pochylił się zespół Aude, złożony z grafików i redaktorów. Lubimy takie wyzwania i lubimy walczyć o swoje:) – redaktorzy o miejsce na teksty, graficy o to, by zdjęcia były dobrze wyeksponowane. Z tej kreatywnej burzy mózgów powstał nowy layout. Gazeta jest duża (zbliżona do A3), przejrzysta i lekka – zachęca do czytania minimalistycznym designem i przemyślanym układem szpalt.

Na atrakcyjność wizualną gazety wpływa też to, że do tematu numeru zdjęcia robi doświadczony fotograf od lat współpracujący z naszą agencją – pamiętamy o tym, że ludzie i ich prezentacja są w tym piśmie najważniejsi.

A najważniejszymi celami gazety jest integracja pracowników, zwiększenie świadomości marki i poprawa znajomości produktów, wzmacnianie w pracownikach poczucia, że są ważną częścią dużego międzynarodowego zespołu. Naturalny więc jest dobór artykułów poświęconych zarówno temu co dzieje się w firmie, jak i tematy bliższe codziennej pracy – chcemy angażować  pracowników w tworzenie magazynu, korzystając z ich wiedzy i doświadczenia, dlatego nasi redaktorzy są z nimi w stałym kontakcie.

W historiach o ludziach z firmy pokazujemy bohaterów z perspektywy prywatnych pasji i zainteresowań. W gazecie jest też miejsce na lżejsze rubryki, z krzyżówką, czy poświęcone różnym zainteresowaniom i pomysłom na spędzanie czasu wolnego. Gdy pracownicy widzą, że ich kolega z działu ma ciekawe hobby albo interesuje się tym co oni, inaczej na niego patrzą, a to przekłada się na dobre relacje w pracy.
W dużej rubryce poświęconej zagadnieniom na styku psychologii i rozwoju, pojawiają się  przekrojowe tematy, które łączą psychologię biznesu i porady psychologiczne przydatne zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.


Z kolei w tekstach dotyczących porad remontowo-budowlanych firmowi eksperci tłumaczą  remontowe zawiłości, doradzają, jak rozwiązać problemy, oraz podpowiadają, które produkty wybrać, gdy np. ktoś planuje remont przedpokoju. Przecież w firmie Knauf fachowców i ekspertów nie trzeba daleko szukać, a rekomendacja kolegi z pracy jest bardziej wiarygodna niż wyszukana w internecie. Takie teksty płynnie łączą strefę zawodową i prywatną, zgodnie z filozofią zawartą w tytule „Family&Work”.

Przygotowanie gazety dla firmy Knauf to duża odpowiedzialność – magazyn trafia do 5 fabryk, do blisko 700 pracowników. Naszym zadaniem jest przygotować pismo tak, by jak najwięcej z nich chciało ją czytać.