Wysoka jakość tekstów tworzonych na potrzeby content marketingowych materiałów jest coraz bardziej pożądanym towarem – ten trend można było zauważyć choćby na branżowych konferencjach w ostatnim półroczu, podczas których eksperci wskazywali go jako ważny kierunek rozwoju. Cieszy nas to! A dlaczego?

Bo zespół naszej agencji tworzą ludzie z dużym doświadczeniem w mediach, przeszliśmy przez wiele wydawnictw i redakcji, od stanowiska stażysty po wydawcę, i nieraz walczymy z klientami jak lew o kształt jednego zdania. Te „walki” są konieczne, bo dzięki nim powstaje treść, którą z przyjemnością się czyta – mądrze to tłumaczą w wywiadzie „Prosty język szanuje klienta” dr Tomasz Piekot, językoznawca i trener efektywnego pisania i dr Marek Maziarz, specjalista od technologii językowych.
Co roku zachęcamy naszych klientów, by brali udział w konkursie Pióra Roku, który wyróżnia najlepsze przykłady wysokiej jakości content marketingu i podkreśla wartości, jakie niesie za sobą dobra praktyka dziennikarstwa skupionego na potrzebach odbiorcy. Udowadnia, że wymaga ono tego samego kunsztu, talentu i zaangażowania, co dziennikarstwo tradycyjne. Gdy nasi klienci zdobywają nagrody Piór Roku cieszymy się, że nasze podpowiedzi warsztatowe przyczyniły się do powstania contentu będącego dla innych dobrym przykładem. W ostatniej edycji aż 5 autorów naszych klientów otrzymało nagrody za materiały dziennikarskie – z Grupy Żywiec, Deutsche Bank i ING Bank Śląski – braliśmy udział w ich tworzeniu.

  • W kategorii Publikacja dla pracowników: Człowiek, Złote Pióro zdobyła Marta Czarnik-Starypan za tekst „Królowa jest najważniejsza” (magazyn „Biromaniak”). Autorka pracuje w dziale Reklamacji i Rozliczeń Grupy Żywiec, gdzie zajmuje się rozpatrywaniem zgłoszeń klientów kluczowych, a zaangażowanie w pracę nad „Biromaniankiem” pozwala jej rozwijać zainteresowanie dziennikarstwem.
    w_ulu

 

  • Natomiast w kategorii Publikacja dla pracowników: Firma, Złote Pióro zdobyła kolejna autorka GŻ, Barbara Szadkowska za tekst „Trzeci Wymiar sprzedaży!”. Od dwóch lat związana jest z Działem Korporacyjnym GŻ i, jak sama mówi, współtworzenie gazety daje jej dużo satysfakcji, a reportaże i wywiady pozwalają poznawać ludzi, ich doświadczenia i poglądy. Jakby tego było mało Brązowe Pióro też powędrowało do Barbary Szadkowskiej za „Kobiecy punkt widzenia”.
    sprzedaz-1
  • A jak zostali ocenieni autorzy ING Banku Śląskiego? W kategorii Publikacja dla pracowników: Człowiek Brązowe Pióro otrzymała Agnieszka Rdzawska-Szczerek za tekst „Dlaczego nobliści nie potrafią przywołać windy.” Autorka jest specjalistą ds. komunikacji w ING Banku Śląskim, w którym ponad 10 lat zajmuje się komunikacją wewnętrzną. Współpracuje także z Fundacją ING Dzieciom przy realizacji programów dla dzieci i młodzieży, współredaguje dwumiesięcznik dla pracowników „Baśka”.28-29-wywiad-z-prof-ohme-2
  • W kategorii Publikacja dla klientów: Firma Srebrne Pióro trafiło do Anity Buczkowskiej za tekst  „Warunkiem innowacyjności jest kapitał społeczny”, Artykuł ukazał się w magazynie „Baśka”. Autorka jest ekspertką ds. komunikacji w ING Banku Śląskim, od 10 lat zajmuje się komunikacją wewnętrzną. W ING koordynuje procesy związane z raportowaniem danych pozafinansowych spółki oraz budowaniem strategicznego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu. Wcześniej związana była m.in. z organizacjami pozarządowymi i firmami doradczymi.22
  • A jak poszło autorom Deutsche Bank? W kategorii Publikacja dla pracowników: Wydarzenie Brązowe Pióro powędrowało do Małgorzaty Remisiewicz za tekst „Nasz cud-miód”, który ukazał się w magazynie dla pracowników „ONE”. Ta autorka miała przewagę nad pozostałymi laureatami, bo jest dziennikarką na stałe współpracującą z redakcją Deutsche Bank.

Zdobyć te wszystkie wyróżnienia wcale nie było łatwo, bo w jury tego konkursu co roku zasiadają eksperci wysokiej klasy. W ostatniej edycji przewodniczącym jurorów był Jacek Wasilewski, który pracuje na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, gdzie zajmuje się retoryką medialną i skutecznością przekazu. Poza tym w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Instytucie Kulturoznawstwa zajmuje się semiotyką przekazu medialnego i kulturowymi wzorami korzystania z mediów.
W jury zasiadał też m.in. Jakub Ciastoń redaktor naczelny portalu redbull.pl, wcześniej przez 12 lat dziennikarz działu sportowego „Gazety Wyborczej”. Korespondent z igrzysk olimpijskich w Turynie, Pekinie, Vancouver i Londynie. Wymagającą jurorką była też Emilia Skiba, antropolożka kultury, która współpracowała m.in. z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski a obecnie jest koordynatorka działań grupy Loesje Polska (Loesje to grupa ludzi działających na całym świecie, którzy chcą inspirować innych do podejmowania ważnych społecznie inicjatyw) i – co najważniejsze – moderatorka warsztatów kreatywnego pisania prowadzonych autorską metodą.

Nagrody przyznane przez takich specjalistów cieszą w dwójnasób, ale najważniejsze jest to, że potwierdzają, że praca nad jakością kontentu przynosi efekty. Tak chcemy trzymać.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someone