Jestem tak podekscytowany premierą tego projektu! – komentują Internauci w odpowiedzi na post Content Marketing Institute: Czy znacie historię #contentmarketing ? Oto zapowiedź nowego filmu dokumentalnego: The Story of Content: Rise of the New Marketing.

Film dokumentalny to coś, co naprawdę chcieliśmy zrobić. To jedyna rzecz, której jeszcze nie próbowaliśmy – powiedział nam Joe Pulizzi, założyciel CMI. Efekty pracy poznamy we wrześniu – premiera odbędzie się podczas konferencji Content Marketing World w Cleveland.


Film pokazuje ewolucję content marketingu: począwszy od tego, jak wyglądały początki (np. case study kultowego magazynu „The Furrow”), przez to, jak jest pojmowany współcześnie,  kończąc i koncentrując się na tym, co najważniejsze: przyszłości, czyli „nadejściu nowego marketingu”. Liderzy branży opowiadają o tym, w czym widzą „magię contentu” i o zmianach, jakie powinny zajść w sposobie myślenia i uprawiania marketingu. Głos zabiera także wspomniany wcześniej  Joe Pulizzi. Nam wyjaśnił, dlaczego powstał ten film…

Chcieliśmy, aby więcej organizacji zrozumiało korzyści płynące z content marketingu, ale prawdziwym powodem jest to, że niewiele osób naprawdę rozumie historię tego zjawiska. Pracowaliśmy nad tym, by wnieść  starsze studia przypadków content marketing w przyszłość, tak aby marketerzy wyraźnie zobaczyli, że marketing treści nie jest przemijającym trendem.

…i jakie wiąże z nim nadzieje:
Wierzę, że widzowie dowiedzą się nowych rzeczy o marketingu i komunikacji oraz zainspirują się do zmiany sposobu komunikacji. Film jest na takim poziomie, aby każda osoba w biznesie mogła wynieść z niego pewne wartości. Największe nadzieje mamy na to, że marketerzy mogą go wykorzystać w przekonywaniu starszych członków swojej organizacji, aby ci mogli zrozumieć, dlaczego musimy zmienić nasz sposób komunikowania się z klientami.

Wiele wskazuje na to, że życzenie może się spełnić, bo zapowiedź inspirującego i skłaniającego do myślenia materiału widzimy już w zwiastunie, gdzie pada kilka cennych myśli.

Zrzut ekranu 2015-06-30 o 09.45.18

 Konsument wie, kiedy coś jest mu reklamowane, wie, kiedy coś jest mu sprzedawane (David Jones, Publications Manager, John Deere)

 

Zrzut ekranu 2015-06-30 o 09.46.32

Nie możesz polegać na mediach, musisz stać się mediami (Lasse Hogfeldt
Director of Communication, Jyske Bank)

 

Zrzut ekranu 2015-06-30 o 09.48.48

Każdy może skopiować twój produkt lub usługę, nikt nie może naprawdę skopiować twojego unikalnego punktu widzenia (Robert Rose, Chief Strategy Officer, Content Marketing Institute)

 

Zrzut ekranu 2015-06-30 o 09.49.28

Nie tyle chodzi o tworzenie historii, ile o opowiadanie prawdziwej historii bardzo dobrze (Ann Handley, Chief Content Officer, MarketingProfs)

Chief Content Officer, MarketingProfs)

 

 

Ale poza konceptem zostaje jeszcze realizacja. O powstawaniu filmu opowiedziała nam Amanda Subler, Public Relations Manager w CMI i producent dokumentu:
Spędziliśmy około 9 miesięcy, kręcąc wywiady i inne nagrania do filmu. Przejechaliśmy przez USA, byliśmy w Salt Lake City, Utah, Boston, Massachusetts, Waszyngtonie, a nawet w Monachium w Niemczech i Silkeborg w Danii, aby zebrać wywiady do dokumentu.
Rozmawialiśmy z około tuzinem liderów myśli w obszarze content marketing, byli to m.in. Joe Pulizzi, Robert Rose, Jay Baer, ​​Ann Handley, Scott Stratten i wielu innych. Rozmawialiśmy również z  ekspertami marketingowymi niektórych największych marek na świecie, aby zaprezentowali swoje prace, w tym Marriott, Kraft, GE, John Deere i innych. Zdecydowanie mój ulubiony wywiad był z drużyną Jyske Bank w Danii, która stworzyła swoją własną finansową stację telewizyjną online.

A oto zdjęcia z planu tego wywiadu (Jyske Bank w Silkeborg, Dania).

Screen Shot 2015-04-30 at 4.07.03 PM Screen Shot 2015-04-30 at 4.08.35 PM Screen Shot 2015-04-30 at 4.09.06 PM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someone