Strona, na której jesteś, została finalistą kategorii Publikacja online tegorocznych nagród Polish Content Marketing Awards Szpalty Roku. Ale to zaledwie wisienka na naszym kilkupiętrowym torcie (o smaku) zwycięstwa;)

Po pierwsze – niemieckie korzenie
Swingujący Vintage Vegas z gościnnym występem Aleksandry Szwed zabawiał publiczność wpadającymi w ucho szlagierami. Zespół przyjechał z Niemiec, więc na początek pochwalimy się nagrodą dla Opel Post – magazynu dla pracowników fabryki Opla w Gliwicach, który został finalistą w kategorii Digital Publikacja Online.

Po drugie – content
Tegoroczną galę poprowadzili Jacek Wasilewski i Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska, która przekonywała zebranych o tym, jak wielką moc w osiąganiu celów biznesowych ma content. Więc w tym punkcie pochwalimy się złotem dla magazynu „Henkel Life” (w kategorii Magazyn dla pracowników, nakład do 1000 egz.) za content,  grafikę oraz spójność wszystkich elementów.

Po trzecie – oprawa
Gala wręczania nagród już po raz drugi odbyła się w warszawskim Teatrze Kamienica. Klimatyczne wnętrza i doskonała oprawa dodały imprezie blasku. O tym, jak ważna jest oprawa nie tylko podczas imprezy niech zaświadczy złota nagroda dla magazynu „One” Deutsche Bank Polska (w kategorii Magazyn elektroniczny) za atrakcyjny design.

Po czwarte – poziom
W tym roku do konkursu zgłoszono 150 prac, wszystkie zdaniem jury na bardzo wysokim poziomie. Bo poziom w publikacjach content marketing ma znaczenie, czego najlepszym dowodem jest „Biromaniak”. Magazyn pracowników Grupy Żywiec otrzymał srebro w kategorii Magazyn dla pracowników,  nakład od 1001 do 5000 egz. za utrzymanie wysokiego poziomu pisma.

Po piąte – rozszerzenie
Konkurs organizowany jest po raz 8 (poprzednie edycje nazywały się Szpalty Roku, od 2015 rozszerzyły swoją nazwę i teraz brzmi ona: Polish Content Marketing Awards Szpalty Roku). Podobnie swoją nazwę rozszerzyły banki BGŻ i BNP Paribas, które po fuzji nazywają się Bank BGŻ BNP Paribas Polska – nasze publikacje realizowane w ramach tego połączenia zostały wyróżnione w  kategorii Content Marketing Strategy – Kampania content marketing dla pracowników za udaną próbę wykorzystania content marketingu w komunikacji pracowniczej.

Po szóste – smak
– Konkurs rozrasta się, a poziom zgłaszanych prac ciągle rośnie. Obrady jury są więc bardzo emocjonujące, bo każdy ma swoich faworytów – mówi dr. hab. Jacek Wasilewski, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego, który przewodniczył obradom. – Firmy prześcigają się w wysmakowanym contencie – dodaje. Takim smacznym kawałkiem contentu były nasze czekoladki – kalendarz adwentowy Charles Audens. Opowieść Wigilijna” został wyróżniony w kategorii Wydanie jednorazowe za „wyjątkowe podejścia do publikacji o firmie”.

Po siódme – pracownik
– W publikacjach dla pracowników widać, że są oni coraz ważniejsi. Firmy coraz częściej i coraz lepiej pokazują prawdziwych ludzi przy pracy – mówi Jacek Piotrowski, fotograf, członek jury. Działania prowadzone przez Goodyeara w zakresie bezpieczeństwa relacjonowane w magazynie dla pracowników „Oponowości” zostały wyróżnione w kategorii Content Marketing Strategy – Działania Content Marketing dla Pracowników za umiejętne połączenie różnorodnych kanałów komunikacji.

Po ósme – klient
– Content marketing to bardzo ważne narzędzie zdobywania klienta, firmy dostrzegają potencjał, jaki dają takie działania i coraz lepiej je wykorzystują – uważa Urszula Radzińska. Nam potencjał content marketingu udało się wykorzystać przy przygotowaniu infografiki  „BNP Paribas – Kredyt gotówkowy” – nasz e-book został wyróżniony za za zrozumiałość przekazu.

Po dziewiąte – zaufanie
Konkurs Content Marketing Awards Szpalty Roku to największy w Polsce konkurs, w którym oceniane są działania komunikacyjne związane z content marketingiem. Konkurs ma na celu promowanie najlepszych praktyk. O tym, że warto trzymać się dobrych, sprawdzonych praktyk świadczy fakt, że już po raz drugi jury doceniło publikację „Connect” wydawaną dla Raiffeisen Polbank, która została finalistą w kategorii Magazyn elektroniczny.

Po dziesiąte – wyzwanie
Za rok kolejny konkurs – a w nim pewnie jeszcze więcej, jeszcze lepszych zgłoszeń. Już dziś zaczynamy się przygotowywać do tego wydarzenia – być może blog.aude.pl dzięki temu i następnym wpisom dostanie za rok złoto?