Jeszcze 4 lata temu WebSummit był wydarzeniem na 500 osób irlandzkiej tech sceny spotykających się w domu w Dublinie. Tegoroczna edycja liczyła 20 tys. gości, a na scenie 12 panelistów i gwiazdy show biznesu w postaci Bono i Evy Longori. I, jak przyznają uczestnicy, kolejki po jedzenie i problemy z łącznością WiFi przestają mieć znaczenie, kiedy możemy usłyszeć byłego prezesa Apple Johna Sculley’a mającego pretensję do Steve’a Jobsa, że ten nie potrafił rysować, głównego naukowca Fundacji Bitcoin Gavina Andresena przyznającego, że nie wie, kim jest Satoshi Nakamoto i nic go to nie obchodzi oraz Bono z U2 nazywającego siebie „zepsutą, przepłacaną gwiazdą rocka”.

Oto kolejne główne punkty w rozważaniach naszego korespondenta, Moniki Sońty, z pozostałych dni WebSummit:

Technologia bliska skórze

– technologia oparta na sensorach/czujnikach pomagająca zorganizować Ci życie w każdy, możliwie prosty sposób

– śledzące aktywność zegarki lub pedometry, które będziesz chciał nosić cały czas, bez ładowania

– zmieniające życie funkcje ponad sztuczne potrzeby z kategorii „miło mieć”. Kto nosi Google Glasses codziennie?!

– nie zapomnij, że Twój mądry zegarek powinien mieć mądrego właściciela. To bardziej kwestia świadomości i realnego wykorzystania funkcji niż samej świadomości, że te urządzenia istnieją

Hypertargeting oparty na na dużej ilości danych
Ilości danych będą rosnąć i wciąż wszystko będzie oparte na zbieraniu dużej ilości informacji, ale oczekiwania względem precyzyjności i jakości spostrzeżeń zaczerpniętych z danych będą znacznie wyższe. Dodatkowo obecnie koncentrujemy się na produktach materialnych, a nadchodzi renesans nowej technologii w warstwie usług.

Odważnie podążaj na przód!

– odrywaj swoją firmę od jej „utartych” działań, ale w sposób konstruktywny i twórczy

– odrywaj siebie od sposobu myślenia o produktach

–  testuj swoje produkty. Jak tylko uzyskasz prototyp, pokaż się na rynku i zaproś ludzi do współtworzenia

– uzyskaj dostęp do wielu umiejętności i perspektyw

Trendy w nowych technologiach:
połączona Home-wizja
: zbieranie danych z codziennej rutyny użytkowników (Yupi! Prawdziwe badania etnograficzne powracają!), ale z przełącznikiem od pomiaru i śledzenia działań na czytanie doświadczeń użytkowników z zebranych danych.

Wystąpienia z tegorocznej edycji dostępne są na YouTubie. Polecamy galerię zdjęć z konferencji i targów, na której widać, że nie jest to tylko to, co dzieje się na scenie, ale też konkretna szansa networkingowa dla mniejszych biznesów.