“The best technology conference on the planet” – tak mówi się o WebSummit, konferencji i targach, które listopadzie odbywają się w Dublinie. Świetne grono mówców, prezentacja nowych trendów, technologii i start upów. Kontakt  z tym, co najświeższe. Jakie wątki poruszono pierwszego dnia? Główne myśli przedstawia nam Monika Sońta, lifestyle blogger (zmianaperspektywy.pl)

 

1. Nie bądź marketerem, bądź projektantem
Nowe technologie pozwalają zaangażować poprzez lepsze poznanie (nie mierzenie, ale poznanie) użytkownika i przełamanie jego anonimowości. To podstawa zaangażowania.
Technologie projektują i wspierają rozwój sieci nieanonimowych użytkowników naszego
produktu.

przelamanie-anonimowosciRada  i sposób na sukces Local Mobile Marketer: Nieinwazyjne poznawanie naszych klientów poprzez przełamywanie ich anonimowości i dostarczanie spersonalizowanej wartości.

 

2. Digitalizacja doświadczenia klienta
Dropbox – na początku to było przechowywanie danych. Raz zapomniałem przenośnego dysku i chciałem sam rozwiązać problem. Teraz to doświadczenie przechowywania – doświadczenie ułatwiania sobie życia, łatwiejszego dzielenia się plikami i sposobu na organizowanie swoich informacji. Musisz znaleźć swoją obsesję, by stworzyć rozwiązanie – Drew Houston, współzałożyciel Dropbox.

3. Przyjazny ludziom rozwój technologii
Może komputery nie są mądrzejsze od ludzi, ale są wystarczająco mądre, aby wykonywały 60-70% zadań, które teraz wykonują pracownicy umysłowi. To oznacza „niższe koszty”, a nie „cięcia kosztów”. Zaoszczędzone zasoby powinny być inwestowanie w rozwijanie kolejnych nowych technologii.

salatka slow4. Korelacja vs Kontekst
Technologie nigdy nie zastąpią człowieka… bo myślą innymi kategoriami. Komputery czy inne maszyny pracują na zasadzie matematycznej mieszanki słów kluczowych (to tworzy „sałatki słów”), czyli na zasadzie korelacji (correlations), podczas gdy człowiek myśli kategoriami kontekstu i powiązań (correspondence).

(Na zdjęciu słowna sałatka zaserwowana przez Garego Marcusa podczas prezentacji „Artificial Intelligence”)

5. Stwórz, udostępnij, pokaż się
Nie chodzi o marketing treści tylko komunikację treści. Dodanie elementu zabawy do doświadczania treści może zadziałać magicznie. Działasz w warunkach chaosu. Nie powiedzie ci się, jeśli nie zaangażujesz klientów wystarczająco, by dzielili się twoim produktem z innymi konsumentami.

pick_me_busDumni właściciele startupu PickMeBus.
Stoisz na przystanku autobusowym? Chcesz wiedzieć, gdzie teraz jest autobus, na który czekasz? Inni pasażerowie odpowiedzą na to pytanie. To także okazja do rozmowy i przełamanie anonimowości… w komunikacji miejskiej.

 

 

 

theONLYthing6. Stwórz „jedyną rzecz”
W kupowaniu produktów nie chodzi tylko o rozwiązanie problemu. Chodzi o wybór najlepszej opcji.  Nie skupiaj się na tworzeniu substytutów i alternatyw, zaproponuj „jedyną taką rzecz”. Produkt, który smakuje lepiej, jest bardziej interesujacy – jedyny racjonalny wybór spośród rzeczy na półce. Byłoby aktem głupoty go nie wybrać.

Co więcej:
1. 3D otwiera nowe możliwości spersonalizowanego projektowania
3d printing

 

 

 

 

2. Emocje przede wszystkim i polski akcent na WebSummit – targetowanie po… humorze użytkownika. Tak, Facebook już to wprowadził. Moodly koncentruje się na reklamach typu „display”.
polskiakcent

 

 

 

 

3. Zaawansowane zarządzanie kontaktami. Rozdzielenie stref prywatnej i zawodowej przy dzieleniu się treścią.

hive-upHiveUp – live conversation to rozmowy z Twoimi kontaktami na dokładnie określone tematy, które Cię interesują: http://hiveup.eu/. Przy okazji ratujemy pszczoły.

 

 

tinymoSimple Safe Sharing –TinyMo (https://www.tinymo.com) Tworzenie prywatnego środowiska, w którym dzielisz się zdjęciami rodzinnymi tylko z tymi, z którymi chcesz się podzielić. Twoi bezdzietni facebookowi znajomi będą Ci wdzięczni…