Choć w dziedzinie content marketingu wciąż wiele firm działa po omacku, branża robi wszystko, żeby wesprzeć marketerów. Powstały ośrodki, które z jednej strony były odpowiedzią na  potrzebę instytucjonalizacji i strukturyzacji coraz bardziej powszechnego content marketingu, a z drugiej miały za zadanie wesprzeć agencje/firmy w ich nowych marketingowych działaniach i wskazywać dobre wzorce. Oto lista głównych organizacji i stowarzyszeń content marketing, które monitorują branżę, edukują, publikują badania i, co ważne, pozwalają firmom zaistnieć ze swoimi content marketingowymi działaniami na szeroką skalę.

Stowarzyszenie Content Marketing Polska dawniej pod nazwą Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Kształtuje i upowszechnia wysokie normy i standardy jakościowe działalności wydawniczej polskich firm. Od 2010 roku funkcjonuje także w ramach International Content Marketing Forum. Ważną inicjatywą stowarzyszenia jest największy w polskiej branży konkurs i gala Szpalty Roku, w ramach którego w kilku kategoriach nagradzane są projekty content marketingowe. Aude jest członkiem SCMP od momentu powstania stowarzyszenia w 2008 roku.

Content Marketing Association (CMA) – poprzednio funkcjonująca pod nazwą The Association of Publishing Agencies (APA), najstarsza organizacja reprezentująca rynek content marketing. Skupia agencje z całego świata, które produkują wartościowe treści dla marek, zarówno w tradycyjnych, jak i cyfrowych formatach. Co roku organizuje International Content Matketing Awards – konkurs na najlepsze wydawnictwa customowe. Na liście nominowanych w  2012 roku nie zabrakło tytułu przygotowywanego przez Aude – „@amazing” Netii.

International Content Marketing Forum (ICMF) międzynarodowa organizacja zrzeszająca stowarzyszenia custom publishing. Forum reprezentuje i upowszechnia najwyższe normy w branży. Jego głównym celem jest promowanie content publishing jako kluczowego narzędzia marketingowego. Do ICMF należy Stowarzyszenie Content Marketing Polska,  w ramach którego Aude jako agencja członkowska ma wykupiony pakiet dostępu do danych i badań jakimi dysponuje organizacja oraz możliwość spotkań i nawiązywania kontaktów.

The Content Council dawniej Custom Content Council (CCC), amerykańska organizacja reprezentująca największe profesjonalne agencje w dziedzinie content marketing. Aude jako jedna z nielicznych polskich agencji jest członkiem CCC. Organizacja służy jako lokalne centrum content marketing upowszechniając wiedzę branżową poprzez materiały drukowane, swoją stronę internetową i blog, na którym znajdziesz także nasz artykuł). Jest organizatorem corocznych Pearl Awards, wyróżnień dla najlepszych publikacji content marketing z całego świata. Publikacje wydawane przez Aude zdobyły do roku 2013 sześć nagród w konkursie.

Content Marketing Institute (CMI) – ośrodek regularnie badający branżę content marketingu i dostarczający najnowszych informacji na temat efektywności i wykorzystywania narzędzi custom publishing. Wiodące źródło wiedzy i porad w branży.

Forum Corporate Publishing stowarzyszenie zrzeszające  agencje content marketing z krajów niemieckojęzycznych (Austria, Niemcy, Szwajcaria). Obecnie liczy 110 członków, co czyni je największym europejskim stowarzyszeniem w branży.