Ostatnio uwagę poświęciliśmy sektorowi B2B w content marketingu (link do poprz wpisu) Tymczasem w B2C pojawiła się okazja prześledzenia zmian i trendów tam, skąd zawsze płynie dobry przykład – w Stanach Zjednoczonych. Jak co roku Content Marketing Institute opublikował wspólnie z MarketingProfs badania tego największego i najprężniejszego rynku reklamy.

Czego możemy się dowiedzieć o amerykańskich specjalistach ds. marketingu z ostatniego raportu „B2C Content Marketing: 2014 benchmarks, budgetss and trends – North America”? Oto najważniejsze wnioski:

– 90% stosuje w pracy content marketing (w zeszłym roku odsetek wynosił 86%), ale mniej niż połowa z nich ma udokumentowaną strategię tych działań
–  uwielbiają wykorzystywać w pracy media społecznościowe (platformy poza blogami) (88% wskazań), artykuły na www oraz newslettery.  Najrzadziej decydują się na gry (17%)
– do social mediów przekonani są jeszcze bardziej niż rok temu. Zaczęli częściej używać praktycznie wszystkich portali. Najbardziej biznesowego LinkedIn (skok z 51% do 71%), ale w czołówce popularności wciąż utrzymują się Facebook i Twitter (oba ponad 80%)
– 60% z nich w ciągu najbliższego roku chce przeznaczyć na content marketing jeszcze więcej środków finansowych niż do tej pory
– 72% przyznaje, że produkuje jeszcze więcej treści niż rok temu (najczęściej deklarują to ci najbardziej efektywni oraz ci z udokumentowaną strategią). To pobijanie własnych rekordów ułatwia im z pewnością outsourcing. Zwłaszcza w dużych firmach tworzenie treści (najczęściej pisanie) często zleca się agencjom zewnętrznym
– głównym problemem jest dla nich brak czasu. Najwyraźniej zdążyli się już uporać z niewystarczającym budżetem i wytworzeniem dostatecznie dużej ilości treści, co jeszcze w zeszłym roku było dla nich największym wyzwaniem
– jak sprawdzają sukces swojej pracy? Mierzą ruch na stronie (79%) i oczywiście udostępnianie w tak przez nich lubianych mediach społecznościowych
– do jakich celów wykorzystują content marketing? Najczęściej chcą zwiększyć świadomość marki, poprzednio wskazywali na zachowanie/lojalność klientów. Ale dla marketerów najskuteczniejszych w branży najbardziej liczy się zaangażowanie (73%).

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someone