Marki z sektora B2B muszą stawić czoła bardziej wymagającej strategii content marketingowej w porównaniu do marek skierowanych do konsumentów. Jak mówi na łamach Huffingtonpost Lee Traupel, założycielka i strateg cyfrowy w Linked Media Group, treści B2B muszą rezonować na głębszym poziomie z rynkiem docelowym, wymagają wyższej postrzeganej wartości, więcej pracy i inwestycji.

W tak trudnej pracy przyda się pomoc. Oto najlepsze praktyki dla content marketerów B2B według Lee Traupel:

  •  content marketing to maraton: zacznij wolno
  •  ustal porównawcze pomiary (punkty odniesienia) na początku
  •  podążaj naprzód, nie ugrzęźnij w przysłowiowych okopach
  • wyrównaj strategię content marketingową z innymi strategiami
  • angażuj całą organizację, bez względu na to, czy liczy piętnaście czy pięćdziesiąt osób – dobre pomysły na treść przychodzą w różnych kształtach i rozmiarach: sprzedaż, obsługa klienta, personel wykonawczy…
  • „pożyczaj” od innych i pamiętaj o tzw. newsjackingu, czyli wykorzystywaniu ważnych informacji z życia kulturalnego lub społecznego do celów marketingowych (tzw. real time marketing)
  • mieszaj i łącz krótsze formy (posty poniżej 300 słów na blogu, zdjęcia, video) z dłuższymi w formie „evergreenami” treści wysokiej jakości (white papers, poradniki i inne ich przykłady znajdziesz tutaj)
  • stosuj recycling! content marketing jest drogi, dlatego znajduj nowe przeznaczenie dla treści i odświeżaj popularne materiały, aby dobrze wykorzystać poniesione koszty. Z tego względu warto koncentrować się na tutorialach i wskazówkach, bo będą ważne przez długi czas. Nie masz pomysłu, jak korzystać z treści? Spójrz na tę prezentację.