Custom Content Council i Content Wise w badaniu „Social Media in the Content Mix” z 2013 roku przyjrzeli się znaczeniu, jakie mają social media w branży content marketingu w Stanach Zjednoczonych.

Okazuje się, że aż 89% content marketerów używało social mediów z przeciętną częstotliwością 11 razy w tygodniu. Spośród 11% niezaangażowanych w social media 38% planowało nadrobić braki w następnym roku. Co było głównym powodem, dla którego stosowano social media? Oczywiście interakcja z klientem, włączając w to odpowiadanie na komentarze klientów na Facebooku. Pomimo że content marketerzy szeroko eksplorowali social media, połowa badanych (51%) nie miała formalnego planu strategicznego dla swoich działań marketingowych. W 57% przypadkach treści na social były zaplanowane na cztery tygodnie lub mniej, a 23% nie miało w ogóle z góry zaplanowanych treści. Najbardziej powszechną formą przekazu był tekst (60%), dalej zdjęcia (21%) i wideo (12%). Wszyscy badani korzystali z tych najbardziej popularnych narzędzi social media: Facebooka, Google+ oraz Linkedln, nieco mniej popularne były kanały mikroblogowe – 77% (Twitter, Tumblr); platformy dzielenia się wideo – 68% (YouTube, Vimeo) i zdjęciami – 41% (Pinterest, Flickr). Mobile marketing był wciąż na wczesnym etapie rozwoju w dziedzinie contentu. Badania pokazały, że dwie wiodące strategie to optymalizacja e-maili na urządzeniach mobilnych i wykorzystywanie mobilnych kampanii reklamowych.
Większość marketerów stwierdziła, że ROI (zwrot z inwestycji) social mediów był bardzo dobry (10%), dobry (36%) lub umiarkowany (42%). Co ważne, 89% badanych raportowało stały lub gwałtowny wzrost tego wskaźnika.

Tymczasem na jednym z najważniejszych kanałów social mediów – Facebooku – w 2013 roku zaszły istotne zmiany w regulaminie z punktu widzenia komunikacji marek. Warto je przypomnieć. Obecnie możemy:

  • publikować jako strona fanowska konkursy wraz z ich zasadami bezpośrednio w poście;

  • przyjmować zgłoszenia użytkowników do konkursu poprzez ich komentarze, „lubię to”, posty (na wallu strony fanowskiej);

  • korzystać ze znaczników „lubię to” w formie mechanizmu do głosowania;

  •  edytować treści postów/statusów po ich publikacji na wallu, ale uwaga: historia zmian i ich autorów jest do wglądu dla internautów.