Zanim firma zainwestuje, chce wiedzieć, czy i ile na tym zyska. Przekonując klientów do content marketingu, warto wykorzystać dane zebrane przez Content Marketing Association. Wyniki badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii są obiecujące. Oto kilka słów, które pomogą w decyzjach inwestycyjnych.

brand
Surfując w sieci, 20 proc. czasu poświęcamy na odwiedzanie stron przygotowanych przez marki. 25 proc. aplikacji i gier używanych na co dzień jest wyprodukowanych przez brandy.

story
Dwóch na trzech konsumentów uważa za całkiem naturalne to, że marki przygotowują specjalny content, by nawiązywać relacje ze swoimi klientami.

digital/print
Przeciętny Brytyjczyk sięga zarówno po publikacje contentmarketingowe w formie drukowanej (58 proc.), jak i w wersji digital (50 proc.). 38 proc. sięga w każdym miesiącu po obie formy.

relacje
Konsumenci lubią czytać treści przygotowane przez marki, jeśli są one dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań – tak deklaruje aż 82 proc. z nich.

impact
Działania contentmarketingowe mają pozytywny wpływ na decyzje zakupowe – tak uważa 43 proc. konsumentów. Niemal połowa zapewnia, że nastawiają pozytywnie do marki.

komunikacja
Tylko 8 proc. Brytyjczyków nie chce, by marki komunikowały się z nimi w jakikolwiek sposób. Aż 66 proc. oczekuje, że brandy dostarczą im rozrywki.

integracja
Potrzebne są zintegrowane działania. Aż 61 proc. agencji dostarcza swoim klientom magazyny papierowe plus rozwiązania mobilne.

decyzja
Czytając gazety, strony czy korzystając z innych form komunikacji contentmarketingowych, ludzie chętniej podejmują decyzje zakupowe.

dystrybucja
5 najszerzej dystrybuowanych magazynów w Wielkiej Brytanii to gazety dla klientów firm. Wśród 20 najlepszych pism 10 to magazyny z obszaru content marketingu.

rekomendacja
Aż 80 proc. konsumentów treści contentmarketingowych poleca produkty innym. To dwa razy więcej niż przeciętnie.

budżet
Content marketing stał się poważną pozycją w budżetach marketingowych. Wydatki na działania contentowe stanowią średnio 21 proc.

plany
Aż 73 proc. marketingowców deklaruje, że w ciągu 12 miesięcy zamierza zwiększyć lub utrzymać wydatki na content marketing.

Tekst ukazał się w magazynie Content Marketing Polska 2013  wydanym przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej.